One and a half month later - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Dionne Timmermans - WaarBenJij.nu One and a half month later - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Dionne Timmermans - WaarBenJij.nu

One and a half month later

Door: Dionne

Blijf op de hoogte en volg Dionne

14 December 2014 | Zwitserland, Bazel

Ondertussen is het alweer eventjes geleden dat ik mijn laatste reisverslag heb geschreven. Bijna een maand om precies te zijn. Maar zo gaat dat, "time flies when you're having fun". En dat is zeker het geval. Ik zal even samenvatten wat ik sinds mijn laatste reisverslag allemaal heb gedaan waardoor ik geen tijd had om een nieuw verslag te typen.

Om te beginnen de Rugby Dinner Dance van RFC Basel. Het thema van de avond was "Murder in Bombay", dit betekende dat je ofwel gekleed in deze stijl naar het feest moest ofwel chique en dat er gedurende het feest een moordspel gespeeld werd. Het damesteam koos ervoor om chique gekleed te gaan. En ja hoor ook hier bleek weer dat het hilarisch is als een (deel van) rugbyteam opeens verplicht in een jurk gehesen moet worden. Niet alleen de Obelix dames hebben hier last van! Op de avond zelf kon iedereen genieten van een Indiaas 3-gangenmenu en was er tijd voor een dansje na het eten.

Dan St. Andrews Day in de Irish pub. Er werd gratis eten uitgedeeld en als alles hier zo duur is dan denk je er geen 2x over na, op naar de gratis Haggis, Neeps & Tatties (Schotse specialiteit). Gedurende deze avond speelde er een band die ervoor zorgde dat de pub in Schotse sferen kwam. Aan het eind van de avond had ik wel genoeg doedelzakmuziek gehoord! Maar dan, er was ook een whiskyproeverij. Normaal gesproken ben ik geen fan van whisky, maar aangezien er een proeverij was, wilde ik best een keer proberen voor een gereduceerde prijs. En ja hoor, ik koos een lekkere en was verkocht! Helaas waren de rondes whisky die daarop volgenden niet meer zo lekker als de eerste ronde. Ik blijf dus wel kieskeurig qua whisky en de Longmorn 16 was duidelijk favoriet (aanrader!).

En als laatste de Christmas dinner party van het dames rugbyteam. Hier mocht ik voor het eerst racletten op de Zwitserse manier. Dit houdt in: bergen kaas, iets van bacon of spek, aardappels, brood, sla, en zuurtjes (zilveruitjes, augurken, etc). Hierna was het tijd voor het kerstspel waarbij kerstcadeautjes verdeeld werden. Aangezien ik dit vorig jaar ook met mijn team had gespeeld, mocht ik dit regelen. Gelukkig vond ik een kant en klare versie op internet die ik maar hoefde uit te printen! Alles verliep soepel en ik ging uiteindelijk met een zo goed als lege fles martini, een rugby conversie spel, een hond/varken/tekkel knuffel, en een nijlpaard spaarpot naar huis.

Naast alle leuke dingen moet ik natuurlijk ook nog stage lopen. Momenteel verloopt de stage wat traag naar mijn mening waardoor ik veel tijd over heb overdag. Gelukkig heb ik ondertussen allerlei manieren gevonden om deze tijd op te vullen. Als er geen patiënten langskomen voor een meting ga ik in de middag graag even een uurtje sporten en anders vul ik mijn tijd op met onder andere kerstspellen knutselen, Facebooken, emailen, winkelen en haken. Ja haken, je leest het goed. Ik heb een nieuwe hobby gevonden! Ik was begonnen met het haken van een sjaal, maar aangezien het hier momenteel 11 graden met af en toe een zonnetje is, heb ik eigenlijk geen sjaal nodig.. Dus, ik heb een kerstboom gehaakt! Stukken goedkoper dan een echte en deze kan ook nog mee naar huis later. Bestellingen voor volgend jaar mogen geplaatst worden haha.

Volgende week nog even "aan de bak" op stage en dan komt vrijdag alweer het eerste bezoek! Karin, Hilke en Maud komen mij verblijden met hun gezelschap. We zullen zien wat het weekend ons zal brengen volgende week, in elk geval geen sneeuw helaas.. En ik ben ook bang dat die nog wel even weg zal blijven hier met deze temperaturen.

  • 14 December 2014 - 22:33

    Hilke:

    wat goed een nijlpaard spaarpot aangezien je vorig jaar je varken bij mij hebt geparkeerd ;)! Tot snellllllllll!!

  • 14 December 2014 - 22:35

    Dionne Timmermans:

    Haha inderdaad ja! Maar die had je natuurlijk gewoon weer kunnen inzetten gister ;) Tot vrijdag! :)

  • 15 December 2014 - 18:18

    Henriette:

    Hè Dionne, Kerstboom is goed gelukt zie ik. Leuke foto met snor

  • 16 December 2014 - 22:50

    Marianne Thewissen:

    Hoi Dionne,

    Die gehaakte kerstboom is echt heel leuk, knap gemaakt zeker als dit je eerste haakwerk is. Ik wil wel een bestelling plaatsen.

    Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt daar in der Schweiz.

    Groetjes, Marianne

  • 17 December 2014 - 12:53

    Diana:

    he muts ben blij dat je je daar amuseert en het naar je zin hebt de kerstboom ziet er heel leuk uit je moet me ook een maken voor volgend jaar ha ha dat knutselen heb je toch van je vader die deed die dingen vroeger ook altijd hoop dat de tijd snel omgaat daar maar dat zal wel lukken als ik dat zo lees en dit weekend krijg je bezoek en dan komt ben dus dan krij je de feestdagen wel om ik wens je en Ben heeeele fijne kerstdagen en een spetterend 2015 HOHOHOHO xxxxxxxxxxxxxxxxDiana en Truus en een pootje van Misty

  • 17 December 2014 - 21:36

    Karin Roumen !:

    Hoi dionne, wat jij aan het haken.....hi hi lekker creatief net je vader geweldig. Ik geef 9 mei een feestje omdat ik 50 jaar wordt, ben jij dan alweer in Limburg... Zou het leuk vinden als je met Ben erbij bent, ik hoor en hoop het wel. Groetjes uit Urmond x x x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dionne

Actief sinds 09 Nov. 2014
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 3444

Voorgaande reizen:

07 November 2014 - 31 Mei 2015

Op stage in Basel!

Landen bezocht: