First week in Basel - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Dionne Timmermans - WaarBenJij.nu First week in Basel - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Dionne Timmermans - WaarBenJij.nu

First week in Basel

Door: Dionne

Blijf op de hoogte en volg Dionne

16 November 2014 | Zwitserland, Bazel

De eerste echte week in Basel zit er alweer op. Afgelopen maandag ben ik begonnen met mijn stage. En maandag was een redelijk aangename dag. Na even kennis gemaakt te hebben met mijn stagebegeleider, met de HR vrouw gepraat te hebben en een pasje en sleutels van het lab te hebben gekregen, was het alweer tijd om met de afdeling naar de "Herbst messe" te gaan. Drank en worst werden door de afdeling vergoed, dus prima lunch voor een eerste dag :) Overigens was de lunch op andere dagen ook niet onaangenaam aangezien deze uit bijvoorbeeld hertenstoofvlees of zeevruchtenragout bestond.

Ondertussen heb ik in de eerste week al 4 metingen voor mijn stage uitgevoerd en ook al vele anderen voor andere studies of verzekeringen. Immers lag ik na 3 dagen al voor op schema, dus waarom niet. Ik heb toch tijd genoeg :) Al met al een prima eerste week op stage dus!

Donderdagavond ben ik ook voor het eerst naar de rugbytraining van RFC Basel gegaan. Hun trainingen waren helaas al wel in wintermodus waardoor er vooral nog voor de fun getraind werd, maar aangezien ik op zoek was naar fun was dit helemaal niet erg :) De dames waren erg gezellig en ik heb mij prima vermaakt op training, dus ik ben donderdag uiteraard weer van de partij. Ik moet mijn skills uiteraard een beetje op peil houden als ik volgend seizoen mijn Obelix dames wil kunnen bijhouden in de ereklasse!

Vrijdagavond heb ik toch de Ikea maar even bezocht aangezien ik het ietwat aan de kale kant vond in mijn studio. Ik heb mijzelf dan ook voorzien van 2 enorme planten en een geit. Het is niet veel, maar het kleed de boel toch een klein beetje aan.

Zaterdag ben ik tussen de buien door toch maar even richting de stad gelopen om op zoek te gaan naar wat speciaalbiertjes, het is immers weekend! Na een lange zoektocht vond ik dan toch een supermarkt die iets meer had dan een hoop pils uit blik en enkele biertjes in fles. Toch nog een (prijzig) pretpakket bij elkaar kunnen krijgen voor het weekend.

Vandaag was alweer de laatste dag van het weekend en aangezien het mooi weer was, had ik besloten om een wandeling door de bergen te maken. Ongeveer 45 min van Basel stapte ik uit de tram en ben ik een tocht begonnen naar de toppen van de bergen. Bij de eerste klim was ik echter al buiten adem aangezien deze ongeveer 2km lang was en ik gok toch wel een gemiddelde steilheid had van zo'n 35% naar boven. Wandelen is dus wel degelijk een sport hier! Na van het uitzicht genoten te hebben vanaf de top van de berg, ben ik verder de bossen in gegaan om de Chällengrabenschlucht te bekijken. Dit bleek een soort waterval met een beekje te zijn waarlangs je via smalle paadjes vol met wortels van bomen en stenen je omhoog kon lopen. Ik moet zeggen dat ik redelijk onder de indruk was van wat ik zag. Het had een betoverend sfeertje. Na uiteindelijk 4 uur over ontzettend smalle paadjes langs hoge afgronden te hebben gewandeld en wel 50x bijna op mijn gezicht te zijn gegaan, vond ik het wel goed geweest en heb ik de trein terug naar Basel genomen om vervolgens uitgeteld op de bank/bed te gaan liggen met een lekker witbiertje en me weer voor te bereiden op de 2e stageweek..

  • 26 November 2014 - 20:25

    Henriette:

    Hè Dionne, leuk te lezen. Pas je wel een beetje op met vallen? Kost een paar centen.......tanden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dionne

Actief sinds 09 Nov. 2014
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 3444

Voorgaande reizen:

07 November 2014 - 31 Mei 2015

Op stage in Basel!

Landen bezocht: