Off to Switzerland! - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Dionne Timmermans - WaarBenJij.nu Off to Switzerland! - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Dionne Timmermans - WaarBenJij.nu

Off to Switzerland!

Door: Dionne

Blijf op de hoogte en volg Dionne

09 November 2014 | Zwitserland, Bazel

Afgelopen vrijdag was het dan zo ver, mijn vlucht naar Basel! Vlucht? Ja, vlucht. Vanwege de stakingen in Duitsland moest mijn treinticket op woensdag nog even last minute worden geannuleerd en werd er een last minute vliegticket aangeschaft. Buiten dat dit consequenties had voor het aantal kilo's dat ik mee mocht nemen, betekende dit ook dat ik Enschede al om 5 uur 's ochtends zou moeten verlaten in plaats van om half 8.. En dit viel niet mee!

Mijn vlucht verliep voorspoedig aangezien we zijn opgestegen en ook weer op de juiste locatie zijn geland binnen de geplande tijd. Echter had dit vliegtuig wel iets weg van een papieren vliegtuigje. Hij leek namelijk volledig met de wind mee te gaan waardoor menig passagier er een beetje groenig van werd. Gelukkig heb ik hier geen last van!

Nadat ik mijn zware tassen van de bagageband had geplukt ging ik met de bus richting mijn appartement. Zonder omwegen en zonder de hulp van Google Maps vond ik het appartementencomplex. Ik was benieuwd hoe mijn appartement eruit zou zien aangezien ik slechts wat voorbeeldfoto's gezien had en het dan maar de vraag is wat je aantreft. Maar mijn appartement viel alleszins mee! Het is schoon en alles wat erin moet staan, staat er wel zo'n beetje in (behalve een tv helaas..).

Vervolgens heb ik mijn spullen uitgepakt, heb ik de stad een beetje verkent, mij ingeschreven als burger van Basel en een afspraak gemaakt bij de bank voor een Zwitserse bankrekening. Langzaam begon ik er honger van te krijgen en heb ik mij richting de Coop begeven om boodschappen te doen. Hier viel ik echter achterover van de prijzen.. Uiteindelijk kocht ik eten voor 2 dagen en dat kostte mij omgerekend bijna 40 euro! Op zich niet gek als je 2 kleine kipfiletjes koopt voor de prijs van een kilo in Nederland.

Zaterdag ben ik opnieuw even de stad gaan verkennen met een studiegenoot die 's ochtends ook in Basel geland was. Uiteraard werd er ook even een biertje gedronken en uiteraard zijn deze ook prijzig. Reken gerust op 7 euro of meer voor een halve liter...

Op zondag is alles dicht hier. Dus ben ik maar een middagje naar de dierentuin geweest om mijzelf te vermaken. Een prima besteding van de middag was het. De rest van mijn dag zal ik besteden aan het lezen van handleidingen aangezien morgen mijn stage begint, spannend!

  • 09 November 2014 - 19:13

    Juul En Sonja:

    Hoi dionne,
    het was me een omslachtig reisje! Maar we zijn blij dat je veilig bent aan gekomen!
    het is sjiek voor je ,dat je iemand hebt waar je mee om kan gaan! En die nederlands spreekt!!!
    wel wordt het leven erg duur,als we het goed hebben begrepen! Niet normaal wat alles kost!
    maar ja, we wensen je heel veel succes en wijsheid toe! Maak er wat van!!!
    dat gaat je zeker lukken!!! Toi,toi,toi! Tot snel,groetjes juul en sonja............doei!

  • 09 November 2014 - 23:33

    John Thewissen:

    doe vooral je best

  • 10 November 2014 - 02:53

    Rene (Pitbull):

    He Dionne,

    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen, ondanks dat je het heel anders gepland had.
    Ook heel leuk is dat je een blog gaat bij houden, blijven we tenminste op de hoogte van wat je allemaal uitspookt :) , maar je zult waarschijnlijk niet alle ins en outs prijs geven ? (zou ik ook niet doen:) )
    Dat Zwitserland peperduur is wist je waarschijnlijk al van te voren, maar dat is gunstig voor je stage, 2 uurtjes stappen per week (want dan is het geld op) en de rest v.d. tijd stage lopen en studeren :)
    Een alternatief om te feesten is natuurlijk het kopen van "zwerversbier", de goedkoopste blikjes bier die je in de "billigste" supermarkt kunt krijgen en die in je appartement achterover kunt slaan.
    Alle gekheid op een stokje, we wensen je veel succes en een leuke stagetijd in Zwitserland.
    We hopen dat je op alle fronten, studie en cultuur etc. een ervaring rijker uit Zwitserland terug komt.
    we zullen je blog volgen.

    groetjes Rene en Karin XXX

  • 14 November 2014 - 00:28

    John Thewissen:

    zonder gekheid op een stokje hoeveel kost een glas bier in een cafe

  • 16 November 2014 - 21:12

    Dionne:

    Voor minder dan 7,50 euro krijg je geen bier ;) Overigens wel een halve liter dan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dionne

Actief sinds 09 Nov. 2014
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 3431

Voorgaande reizen:

07 November 2014 - 31 Mei 2015

Op stage in Basel!

Landen bezocht: